Tera Truck G2
Artikkelnummer: 7150Helsyntetisk dieselmotorolje av høyeste kvalitet, formulert for tunge kjøretøy som opererer under svært krevende driftsforhold og med lange oljeskiftintervaller. Tilpasset moderne motorer med etterbehandlingssystemer som oppfyller utslippskravene for EURO VI. Kan også brukes i eldre motorer der man oppfyller maskinprodusentens krav.
- ACEA E7, E8, E11 & API CK-4, CJ-4
- Tilpasning for ekstremt lange utskiftingsintervaller minimerer nedetid
- Sterk beskyttelse mot sotdannelse og slitasje gir lave vedlikeholdskostnader
- Tilpasning til en variert maskinpark gir lavere lagerkostnader
Bruksområder
Tera Truck G2 er utviklet med mål om å møte de høye kravene som stilles av OEM-produsentene. Den unike additivteknologien med lave nivåer av sulfatasker, svovel og fosfor gir betydelig lengre levetid enn konvensjonelle oljer for eksosrensesystemer som brukes for å oppfylle dagens utslippskrav. Dette, kombinert med helsyntetisk baseolje, gir produktet en uslåelig høy kvalitet. Tera Truck G2 oppfyller de strengeste kravene fra blant annet Daimler Truck, MAN og Volvo.
SAE 10W-40
ACEA (2022) E7, E8, E11
API CK-4, CJ-4
JASO DH-2
Cummins CES 20086
Deutz DQC-IV-18 LA
Mack EOS-4.5
MAN 3775
Renault RLD-3
MTU Type 3.1
Detroit Diesel DFS 93K222
Volvo VDS-4.5
Daimler Truck DTFR 15C100, 15C110, 15C120
Iveco Euro 6
| Analyse | Enhet | Verdi |
|---|---|---|
| Tetthet ved 15 C | kg/l | 0,870 |
| Flammepunkt | C | 227 |
| Laveste turtemperatur | C | -38 |
| Viskositet | ||
| Ved 40 C | mm2/s | 102,4 |
| Ved 100 C | mm2/s | 14,9 |
| Viskositetsindeks | 154 | |
| Bastal (TBN) | mg KOH/g | 9,8 |
| Innhold av sulfataske | % | 1,0 |
